Działania projektowe uczniów

Projekt E-ventus  

został przygotowany w ramach realizacji celów akredytacji przyznanej Dwujęzycznej Szkole Podstawowej nr 1 w Warszawie.

Program:

KA121SCH – mobilność uczniów i kadry w sektorze edukacji szkolnej.

Poziom edukacyjny: II – uczniowie klasy 7, 13-14 lat – 16 uczniów

Projekt E-ventus oparty na metodologii STEAM

to interdyscyplinarne działania skorelowane z językiem angielskim, mające na celu uświadomienie znaczenia energii wiatru do wytwarzania prądu elektrycznego w obliczu aktualnego zanieczyszczenia Ziemi i kryzysu energetycznego. Naukowy charakter projektu wzbogacony został wymianą poglądów oraz dyskusją nad poszukiwaniem obszarów, dla których temat projektu był inspiracją do powstania wybitnych dzieł w zakresie kultury i sztuki.

Projekt E-soleo  

został przygotowany w ramach realizacji celów akredytacji przyznanej Dwujęzycznej Szkole Podstawowej nr 1 w Warszawie.

Program:

KA121SCH – mobilność uczniów i kadry w sektorze edukacji szkolnej.

Poziom edukacyjny: II – uczniowie klasy 13-15 lat – 13 uczniów

Główne cele projektu: 

  • poszerzenie wiedzy o Słońcu,
  • uświadomienie uczniom znaczenia energii słonecznej do wytwarzania prądu elektrycznego w obliczu aktualnego zanieczyszczenia Ziemi i kryzysu energetycznego.

Dzięki udziałowi w przedsięwzięciu interdyscyplinarnym w korelacji z językiem angielskim, uczniowie ze szkół partnerskich dowiadują się o Słońcu, dokonując jego obserwacji i eksplorując obszar energii wytwarzanej przez tę gwiazdę w aspekcie wykorzystania przez człowieka.

Uczą się dyskutować o pozytywnych i negatywnych aspektach instalacji solarnych. Poszukują obszarów kultury ludzkiej, dla których Słońce stało się inspiracją powstania wybitnych dzieł.